شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان واکنش سوریه به حمله احتمالی اسرائیل به رفح ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی شهادت و زخمی‌شدن چندین فلسطینی در حملات جدید رژیم صهیونیستی سازمان جهانی بهداشت: رفح را ترک نمی کنیم | اینجا سوخت فقط برای ۳ روز دیگر وجود دارد واکنش حماس به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در بیمارستان الشفا غزه اوکراین از زندانیان به عنوان نیروی جنگی استفاده می‌کند محمد اسلامی: منطق آمریکایی‌ها قلم‌کردن پاها و خلع سلاح است حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «المالکیه» (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از نوار غزه به سرزمین‌های اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: تابستان داغی خواهیم داشت حملات پهپادی و موشکی حزب‌الله به دو مقر ارتش اسرائیل جنایت جدید صهیونیست‌ها؛ کشف سومین گور جمعی در بیمارستان الشفا ارتش روسیه دو روستای دیگر را در اوکراین تصرف کرد دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند
سرخط خبرها

تلاش کمیسیون عمران مجلس برای بهبود وضعیت شهرداری‌ها در برنامه هفتم| اراضی قولنامه‌ای پیرامون مشهد باید سنددار شود

  • کد خبر: ۱۳۱۶۵۵
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
تلاش کمیسیون عمران مجلس برای بهبود وضعیت شهرداری‌ها در برنامه هفتم| اراضی قولنامه‌ای پیرامون مشهد باید سنددار شود
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اراضی قولنامه‌ای پیرامون شهر مشهد به منظور جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و فاقد پروانه ساختمانی باید سند دار شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی، عبدالله ارجایی، شهردار و اعضای شورای شهر مشهد صبح امروز (پنج شنبه، ۵ آبان ماه) برگزار شد.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مذکور با اشاره به موضوعات مطرح شده توسط اعضای شورای شهر مشهد، گفت: اعضای شورای شهر مشهد در این نشست به بیان مشکلات اساسی شهر از جمله ترافیک سنگین، وضعیت نامناسب ناوگان حمل و نقل عمومی و ضرورت افزایش واگن‌های مترو، احیای بافت‌های فرسوده، بدهی‌های شهرداری مشهد، لزوم جذب سرمایه‌های خارجی برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی و نیز مطالبات شهرداری‌ها به ویژه شهرداری مشهد از دستگا‌ه‌های دولتی پرداختند.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر مشهد همچنین به موضوعات پیرامون حرم مطهر از جمله تعیین تکلیف صندوق حرم مطهر، اوراق مشارکت منتشره برای اطراف حرم مطهر، تعیین تکلیف مشارکت مسکن‌سازان ثامن، ارتقا ظرفیت زائرسرا‌ها، ضرورت ایجاد ظرفیت ۱۰ هزار جای پارک و احداث مراکز خدماتی، تعیین تکلیف اراضی قولنامه‌ای به منظور جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و فاقد پروانه ساختمانی و عدم رعایت قانون نظام مهندسی و امکان تجاوز به حرایم قانونی عوارض طبیعی و نیز موارد مرتبط با توسعه نوسازی و بازسازی توس و عدم توجه به بافت تاریخی این منطقه اشاره کرده و دغدغه‌های خود و مردم را در این زمینه‌ها مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعضای شورای شهر مشهد در نشست مذکور به نقش بانوان در توسعه مدیریت شهری، تخصیص بودجه و منابع جهت طرح‌های ورزش و مسکن جوانان، اهمیت ساخت مسکن ارزان قیمت برای جوانان اشاره کرده و درخواست‌ها و پیشنهادات خودشان را در روند اصلاح قوانین از جمله قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و نیز افزایش اختیارات شهرداری‌ها مطرح کردند.

ایری اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست به عملکرد مجموعه خود در ایام اربعین اشاره کرده و به اهمیت تقویت ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی برای تردد زائران داخلی و خارجی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: وزیر راه همچنین به وضعیت نامناسب جاده‌های کشور و عدم تناسب بودجه و اعتبارات برای نگهداری حدود ۲۲۰ هزار کیلومتر اشاره کرد. وزیر راه همچنین به خروج تعداد زیادی از واگن‌های فرسوده از ناوگان ریلی کشور اشاره داشت و بر ضرورت تحول در این ناوگان تاکید کرد. طبق گفته وزیر، کشور‌های اطراف ایران ظرفیت انتقال و ترانزیت ۲۰۰ میلیون تن بار از مسیر ایران را دارند و این امر به اهمیت تکمیل کریدور‌های کشور که هم اکنون وضعیت مناسبی ندارند، تاکید دارد.

ایری اظهار کرد: وزیر راه همچنین به لزوم نوسازی ناوگان زمینی کشور اشاره کرد چرا که توسعه و ارتقا ظرفیت حوزه حمل و نقل به ایجاد درآمد ثابت و بهبود امنیت کشور کمک می‌کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به لزوم احداث قطار سریع‌السیر تهران _مشهد با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع کمیسیون عمران مجلس نیز تاکید دارد عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر هر چه سریع‌تر آغاز شود. هر چند وزیر راه از عقد تفاهم نامه‌ای با کشور  چین برای اجرای پروژه مذکور خبر داد، امیدوارم این مهم هر چه سریع‌تر محقق شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نمایندگان عضو کمیسیون عمران نیز در جلسه امروز در خصوص مباحث مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر مشهد در خصوص جذب سرمایه گذار برای ارائه خدمات در حد فاصل شهر تا حریم شهر، لزوم بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز راه‌های منتهی به شهر مقدس مشهد، نوسازی ناوگان شهری، استفاده از ظرفیت تهاتر نفت برای تکمیل خطوط متروی شهری مشهد و توجه به مباحث مطرح شده در تدوین برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه سال آینده توضیحاتی ارائه کردند.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید در جلسه امروز احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر مشهد، ساماندهی مناطق حاشیه نشینی و نیز تعیین تکلیف اراضی قولنامه‌ای با توجه به اهمیت جلوگیری از ساخت‌و‌ساز غیرمجاز، فاقد پروانه ساختمانی و نیز خلاف قوانین نظام مهندسی بود که هر چه سریع‌تر باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->